HTML

Fel a keleti partra!

Most éppen USA, New Yorktól a Niagaráig.

Friss topikok

• alauride: De, biztosan. Pl. a nálad lassabban haladót ne előzd meg jobbról. Pl. ne szemetelj. Pl. közterület... (2013.08.15. 18:51) Általában 3.

Általában 3.

2013.07.13. 04:40 alauride

Szállások

Az úton sok motelben/hotelben megfordultunk, ezek mind kereskedelmi szálláshelyek voltak, az önálló fürdőszoba alapfeltétel a kiválasztásnál. A szobák nagyok, a szolgáltatásokban a klíma mindig, hajszárító és a hűtőszekrény egy-egy kivétellel mindenhol volt, általában vasaló, kinyitható deszkával is. Az ágyak kétfélék: King vagy Queen méretűek, ez utóbbiból kettő van a szobában, ez felel meg a mi franciaágyunknak. Ezek a szobák családra vannak méretezve, és látjuk, két gyerekkel igénybe is veszik. A King ágy az legalább két méter széles, alig találni benne a másikat...

A legtöbb helyen van bent kávéfőző, egy vagy két tasakot adnak is hozzá, ha kettőt, akkor az egyik koffeinmentes. Hosszú kávét főz, átcsorgatós módszerrel - mióta itt vagyunk, alig ittunk hazai értelemben jó kávét, tán kétszer.  Hosszút azt többször is, az sem rossz, általában papírpohárban adnak mindent, ahol üvegben, ott az enyémet (vacsoránál a Root Beert, ami üdítő, a nevével ellentétben) egy kb. literes befőttesüvegben szervírozták.

A legrosszabb szállásunk a legdrágább is volt egyben, a Grand Canyon Village-ben egy hatalmas komplexumban voltunk, se reggeli, semmi, hatszáz szobára volt egy falatnyi medence, és nem volt hűtőszekrény, ekkora hőségben. De adtak két 10%-os kupont a vendéglőjükbe, egykor a szoba fel volt dúlva, ágyneműk lehúzva, háromkor jött a takarítóember, és fél négyre lett új huzat is - az aznap délutáni alvásnak lőttek. Kapnak majd a booking.com-on. A többivel alapvetően rendben volt minden, egyszer jöttek reggel nyolckor, hogy takarítanának, de elrendeztük, minden szoba minden nap ki van takarítva, és feltöltve a kávéskészletek, és  - legnagyobb bosszúságunkra - újravetve az ágyunk, sosem találjuk el az amerikai standardot, és a pizsamánkat is vagy kirakják belőle, vagy ritkábban benne hagyják...

Mosógép mindenhol van, általában fizetős, hat negyeddollárossal működik, közösségi, mint a filmekben. Phoenixben egy kis minilakásos szálláson voltunk apartmanháznak mondják, szinte olcsóbb, mint a szálloda), konyhától kezdve minden van, és itt ingyenes a mosógép-használat is, a szárítógép is, innen úgy mentünk tovább, hogy mindenünk tiszta volt.

Közlekedés

Az utak nagyon jók (kivéve a sivatagi úttalan utakat, de azok is jobbak, mint az örvényesi hegyen). A kitáblázottságuk a hülyéknek szól - mivel külföldiekkel nem számolnak, a saját népességnek tábláznak. Minden nagyon alaposan el van magyarázva. A tőbbsávos kereszteződésben lámpa a túloldalon, vonal a megállásnál, és tábla nyíllal: Itt kell megállni.  Az előzési tilalmat  a felfestett kettős záróvonal, és egy tábla, előzési tilalom felirattal jelzi. A sebességkorlátozás mindenhol és sűrűn kint van, a nagyobb utakon 65 mérfölddel lehet menni, fölötte nem láttunk lehetőséget, és ezt útkereszteződésnél, város közelében stb. veszik le 55-45-35-25 mérföldre. Az útirányok kitáblázása csak tájékoztató jellegű, és azt is szokni kell, hogy az égtájakat aktívan használják -Északi Highway, de van belőle Déli is, stb.

A legtöbb amerikai ma is bazi nagy autókkal közlekedik, a kamionok sem kisebbek, mint nálunk, sőt, az utánfutósok egyenesen rémségesen hosszúak. De nem találkoztunk agresszív vezetővel. Ha bénázol, hát majd megtalálod, ha tud, megelőz, de nem dudál, villog. Ugyancsak normálisak, ha a belső sávban a maximálisan megengedett sebességgel mész: nem tol, nem villog, dudál, rendesen jön mögötted. Az M7-en két óra alatt több idiótával találkozik az ember, mint itt három hét alatt. Igaz, itt a rendőr őt szedné ki, és nem az elől haladót oktatná ki. Több rendőri intézkedést láttunk messziről, de minket nem érintett egy sem. Trafipaxot csak telepítettet láttunk, és egy motoros rendőrt a kezében egy kézikészülékkel a sivatagban, az előbbiek előtt szóltak táblával, az utóbbit mire észrevettük, késő lett volna, ha nem vagyunk szabályosak.

Az autópályára felhajtás alapvetően olyan mint otthon, kivéve, ha nagy a forgalom, akkor bekapcsolják a felhajtósáv végén a piros lámpát, és ki van írva, minden zöldön egy autó mehet át, a zöld ennek megfelelően sávonként időben eltolva, kb. 2 másodperces. Kamera mindenhol van, így ha elaludtál, szerintem célszerűbb megvárni a következő zöldvillanást. Trafiznak a levegőből is, erre is tábla figyelmeztet.

Az egész népesség szemmel láthatóan és érezhetően szabálytisztelőbb, mint nálunk. Látszik ez a közlekedésen, de a túraútvonalakon is, a mindennapos viselkedésben is.

2 komment

Címkék: közlekedés szállás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

perenne-2 2013.08.15. 07:32:26

Nem lehet, hogy ésszerűbbek a szabályaik?

alauride 2013.08.15. 18:51:20

De, biztosan. Pl. a nálad lassabban haladót ne előzd meg jobbról. Pl. ne szemetelj. Pl. közterületen, rendezvényen ne árusíts, és ne fogyassz alkoholt. Pl...
(szerintem az adózásuk is kb. ilyen bonyolult szabályokon nyugodhat, a mieinkkel ellentétben)